fredag 11 juni 2010

Över mitt förstånd...

Fattar inte hur det är tänkt att handlandet ska gå till...med en hjälpsam treåring...Valde att söka mig till liten butik idag, i motsats till stora S-butiken. Hinner väga några frukter innan barnens korgar är fyllda med chokladpudding och äggpaket. För lugnt tillbaka det överflödiga. Handlar lite till. Barnens korgar fyllda med chips och ännu flera hyla mjölk...Tålmodigt för jag tillbaka. Svär inombords. Står i kö. Tidningarna får sig en omgång. Ryter till. Svårt att föröska uppfostra "rätt" då det barnen gör är "hjälper till" och i mina ögon kanske inte riktigt så... Väl i kassan kan jag konstatera att det finns plats och tid för 3 mjölk, ett bröd och en tidning...jag har kärran full. Det är Fredag. Skit, bläää och grrr. Men fortsättningsvid lugn.

Önskar mig en lagom liten butik, men stort utbud av ekologiska produkter, inga onödiga förpackningar, långt kassaband och en trevlig kassör. Tack !!

Kanske öppnar jag den butiken själv, nån dag, med skilld lekplats för barnen, lååååångt från dörren och inte en leksak till salu i hela butiken. Och inga Hello Kitty godis eller blixten tuggummi...Välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar