söndag 27 juni 2010

Ekologisk juice och bastubad

Har hunnit vara i Stockholm, Kolmården, Gröna Lund, Silja Line ett varv denna juni. Det som imponerade mig mest på resan var ICA. Den lokala Ican utanför vårt hotell. Fylld till bredden med ekologiska alternativ och dessutom riktiga männskor som skar upp kött, fisk och ost i passande bitar. En sån butik vill jag ha om hörnet. Kanske flyttar jag till Stockholm. Eller så kanske inte.

Sen fick vi komma hem, packa upp, starta tvättmaskin, packa ner igen. Ut till Havs. Bastubad i vedeldad bastu. Plättar stekta på öppen eld. Dopp i iskallt hav ( ja, det räknas som dopp då jag t.o.m dök ). Och avnjöt våra ekologiska juice, från Sverige. Annars är jag lite rastlös ute på villan. Vill ha sällskap. Eller iallafall se folk. Tystheten, havet, familjen och maten, lyxigt, en dag eller två. Sen vill jag ha lite omväxling.

Nu ska jag ut på lite ekologisk motion = en cykeltur med Pappas gamla cykel, genom Staraby och titta på lupinerna och dofta på kodynga och hälsa på hästarna, den finska sommaren är grann, även om det blåser och är lite smålkyligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar